Postautor: pzlp » pn, 16 grudnia 2013, 14:44
Wodzu. Kilka słów ode mnie jako użytkownika.
Oto jak przedstawia się wytrzymałość piór kompozytowych.
Największą wytrzymałość posiadają pióra wykonane na bazie tkaniny carbon-kevlar. Są plecione naprzemiennie.
Słabsze od powyższych są pióra wykonane na bazie 100% włókna carbonowego. Są nieco bardziej kruche i podatne na uszkodzenia.
Najmniej wytrzymałe są pióra wykonane na bazie włókna szklanego. Potrafią się dość szybko zmęczyć, ale niektórzy sobie je chwalą i zapewne też da się w nich sporo popływać.
Jaki by nie był materiał, najważniejsza i tak jest żywica oraz metoda jaką się nasyca taką tkaninę. Żywica daje właściwą wytrzymałość oraz sprężystość. Jest najważniejsza w całym kompozycie.
Każde pióra tego typu posiadają przyklejoną gumową krawędź, żeby można było łatwo osadzić je w kaloszu. Tu trzeba zwrócić uwagę na profil tej gumy (czy będzie pasował do kalosza) oraz czy została przyklejona dobrej jakości klejem. Wysyłkowo trudno to będzie zweryfikować.
Moje krawędzie piór się już odklejają, ale przepracowały kilka lat bez żadnych ulg. Miały prawo. Może nawet dam je komuś do przepolerowania i wypełnienia rys, tylko niestety nikogo takiego nie znam. W sumie by się przydał ktoś godny zaufania do produkcji i regeneracji takich piór w Polsce. Temat nie jest prosty i wymaga sporej wiedzy oraz doświadczenia. Jeśli nikogo takiego nie znajdę, kolejny krok rozwoju HunterSub-a pójdzie także i w tym kierunku.
Problemem jest to, że osoby które mogłyby się tym zająć, wolą robić podzespoły do samochodów, rowerów itp. Aż dziwne, bo wykonanie prostego pióra jest mniej wymagające i czasochłonne, niż wyklejanie skomplikowanych kształtów. Temat drążyłem dość długo, ale odpuściłem.