Czy ktoś z Was reklamował niesprawny sprzęt w UPC (telewizja kablowa, internet, telefon)? Chodzi mi o dekoder lub pilota do niego.
Pilot od dekodera w pokoju mojego synka od nowości miał ciężko działające niektóre przyciski. Po kilku miesiącach ta niesprawność się pogorszyła na tyle, ze nie tylko mały, ale i ja przy użyciu maksymalnej siły z ledwością możemy wysłać z pilota komendy spod około połowy przycisków.
Skontaktowałem się wczoraj telefonicznie z UPC w sprawie tego pilota i zgłosiłem problem. Konsultant sprawdził dane co do typu i stwierdził, że nie ma problemu z wymiana na nowy, jeżeli tylko nie nosi znamion uszkodzenia z winy użytkownika. Ucieszyłem się od razu, lecz pan poinformował mnie, ze w tym przypadku darmowa wymiana nie jest możliwa ze względu na uszkodzenie właśnie z winy użytkownika. Na moje zdziwione pytanie dlaczego, skoro nic się z nim widocznego nie stało i wygląda na fizycznie nieuszkodzony usłyszałem, że w bazie widzi informację przesłaną z rejestru awarii dekodera o tym, że w ciągu 6 miesięcy użytkowania pilot spadł 176 razy na twardą powierzchnię i 42 razy do jego wnętrza dostała się ślina . W związku z tym darmowa wymiana mi nie przysługuje, jedynie kurierem mogę otrzymać nowego pilota, ale opłata za najbliższy okres rozliczeniowy wzrośnie mi jednorazowo o jego koszt.
Muszę się zdecydować - czy go naprawiać samemu, czy brać nowy za opłatą. Gwarancji jak mnie poinformowano, ze względu na te stwierdzone wypadki pilota już i tak nie mam. Upadki faktycznie są częste bo pilot spada z łóżka małemu na podłogę bardzo często i rzeczywiście nosi na sobie jakieś tam niewielkie ślady jakby jego zębów. Intryguje mnie jednakże czy faktycznie UPC ma takie możliwości detekcji zdalnej (mam najnowsze, najbardziej wypasione wersje dekodera z nagrywarką HD w dwóch pokojach)?